Päivitin toissa päivänä vuoden takaista esitystäni sekä Malmin lentoaseman että Vartiosaaren huvilayhdyskunnan pelastamisesta tuholta. ”Syytetyn” ”oman tunnustuksen” perusteella esitykseni Ilmalan ratapihan kattamisesta ja päällyksen rakentamisesta asuntoalueeksi on mahdollinen. Epäilemättä myös Vartiosaari on pelastettavissa, jos haluja on.
Melko tarkkaan vuosi sitten kirjoitin Malmin lentoaseman ja Vartiosaaren pelastamisesta asuntorakentamiselta. Perustelin ehdotustani sillä, että tuolloinen Helsingin vihreä pormestariehdokas ja nykyinen apulaispormestari Anni Sinnemäki kertoi toivovansa Vartiosaaren rakentamatta jättämistä.
Kirjoitin välipäivinä blogin, jossa arvostelin valtion toimia valtion työpaikkoja täytettäessä. Arvostelemani tapahtumat liittyvät työvoimahallinnon hakuprosessiin (kaiketikin siis ministeri Lindströmin vastuualuetta), mutta todennäköisesti koskevat valtionhallintoa ylipäätään.
Hain viime keväänä työvoimahallinnon asiantuntijan työpaikkaa Joensuusta (ilmoitusnumero 9238399 ja työnantajan viite 22816). Työpaikkailmoituksen mukaan
Ei nyt rakennusvaiheeltaan vielä Iisakinkirkkoa vastaavan Länsimetron liikennöintiä odotellessa suosittelen tutustumaan tuoreeseen ja erikoiseen metroyhtiön hallintoa koskevaan erityistilintarkastukseen. Kuten toimeksisaaja Ernst & Young Oy toteaa:
Helsingin Sanomat julkaisi joitakin tunteja sitten Länsimetron rakentamista koskevan uutisen, jonka mukaan metroa alettiin tehdä puutteellisilla suunnitelmilla, yllätyksiin ei varauduttu ja selitykset kustannusten noususta ontuvat.